„Tak málo lásky“ – Moët & Chandon Impérial Brut (non-vintage)

Sv. Valentýna jsem jaktakž přežil, tj. den, kdy nemůžu jít do dobré restaurace a ani si otevřít lahev dobrého vína, abych nebyl v podezření, že jdu s růžovým zblblým davem skupinově cvrlikat. Naštěstí hned na druhý den už bylo 15.února, den jako každý jiný, kdy mohu dělat milé a příjemné věci zcela legálně… 😉

Otevřel jsem krabičku – dárek od Szidi Tobias – krom CDček tam tako skvělá zpěvačka a nádherná charakterní žena vložila i různé předměty pro radost, co jí byly milé, a které by mohly potěšit i někoho jiného, dopis, psaníčko, kámen, pírko, obrázky, fotka… Jaká potěcha ve virtální facebookové době… V ruce držíš ručně psaný dopis od Szidi a posloucháš její hlas… a co třeba nějaké pěkné víno k tomu? Hm, mám tady jednu provařenou mainstreamovku, zkusíme to…

5pohromade

Otevřel jsem lahev Moët & Chandon Impérial Brut (non-vintage), tj. jednoho nejprofláklejšího champagne vůbec, jako nositele známky luxusu pro masy… Bude tedy tak dobré? Bude tak svůdné a šťavnaté, jako Scarlett Johansson, která jej propaguje?

sexy buchta

Tak tedy mainstream:

  • V nose kouř z ohně, chlebovinka a kvasnice a citrusy
  • Ve sklence krásně a dlouze perlí
  • V ústech příjemná přítomnost hmoty, bublinky a perlení, kousání do mrakové peřiny
  • V chuti mírná chlebovinka, více jablka (žlutá), na konec přívětivá hořkost… dochuť spíše kratší…

Nuže, ne, není to nic extra, a dokonce i já amatér už jsem pil lepší Champagne, chybí tomu vysoká elegance, a především jasný výraz, a také … opravdová krása … Je to takové od všeho trochu… ale jako každodenní š’távička pro dospělé na party by mi to nevadilo… (pár dní určitě ne…) Dávám 3,5* … !

(Prakticky – tohle víno s běžnou prodejní cenou, která přesahuje 900 korun, žádný extra dobrý poměr cena/výkon nepředstavuje, přestože se zde v Champagne pohybujeme na samotné startovací hranici kvalitou i cenově, za stejné a i o něco nižší peníze dostanete lepší výkon jinde…)

PS Scarlet Johansson je na tom podobně jako tahle lahev bublin – i když je to (stále ještě) sexy buchta – docela rychle se okouká… a vnešenost a eleganci… a krásu ve smyslu haute beauté … postrádám…

Této lahvi spolu se Szidi vzkazuji: „Tak málo lásky mi dávaš“… I tak, na zdraví!

opravdu nádherná žena ...

Napsat komentář