Autentikfest 2017

Tento způsob léta… zdá se mi dosti vyhovující a báječný! Jen krátký, spíše obrazový pozdrav z uplynulého víkendu… Očekávání bylo velké, ale bylo naplněno! Autentikfest 2017, tj. oslava  s přírodními víny a vinaři, mezi vinohrady v Boleradicích, se jako událost i jako den mimořádně vydařil!
Líbilo se mi:
  • Výběr místa, pěkné, romantické pohodové místo, mezi boleradickými vinohrady, díváš se do vinic, na pastvinu, výhled z výšky na obec, a pro největší romantiky nebo již příliš unavené, je tu i hřbitov.
  • Skvělá ruka při výběru vinařů – členové spolku autentistů jsou jasní, Ota Ševčík, Richard Stávek, který zde zaměstnal celou rodinu 😉, Zdeněk Vykoukal, Petr Koráb, Tomáš Čačík, Kočaříkové, Dva duby… přítomna byla čerstvě přijatá a usměvavá Petra Brédová (jo, to je ta frajerka, co dře jak kůň a sní o velkém traktoru), a nový čekatel Jarda Tesařík, sic‘ během dne mírně unaven, ale za to v nejkrásnějším kroji a s jedněmi z nejkrásnějších vín!.
  • Cenová politika – vzorek za 10Kč (převážně) bylo přijatelné a nekomplikované…
  • Zábava! Krom vín, to byla maringotka, kde se děti a dospělí bavili střelbou na špačky a růže… Neskromně podotýkám, že letos jsem těch ptáků myslím vybil úplně nejvíc…
  • Hudba! Nejmenovaný DJ, tj. „DJ beze jména“ se postaral o příjemný podkreslující mix pro celý den, oldies, rocknroll, blues, latina, atd. To se opravdu povedlo, nerušilo, a líbilo!
  • Jídlo! – Thir dodal bramborové placky, Kohout na víně dobrou rybí polévku a sendviče, Maryna chlebíčky… Králem občerstvení pro mne ale stejně byl Tom Čačík, jeho chleby se škvarkovkou, stejně jako koblihy se skvělou meruňkovou marmeládou, stavěly do rovnováhy mnohé víno-ochutnávající…
  • Zázemí – čisté kadibudky, do kterých se nikdo nemusel bát jít…
  • Počasí, bez připomínek 🙂

 

 

Z vín, která jsem stihl alespoň trochu projet – (poznámky jsem snad jen dočasně ztratil, mobil s polovinou fotek rozbil, tak zatím jen dle krabice toho, co jsem si na místě i koupil):

Ze Slováků, krásná vína z Rodinného vinárstva Kasnyik zo Strekova http://www.kasnyikwine.sk/index.php/en/ – nejvíc se mi líbilo:
  • Rizling vlašský malý strapec Sur lie 2015
  • Orange cuvée 2015 (směs Rizlingu a Devínu)
  • a hladivě krásné červené Mária cuvée 2015…
Z vinárstva Živé víno Svätý Jur http://zivevino.sk se mi nejvíce líbilo:
  • Blanc 2015 (cuvée Müller Thurgau a Rizling Rýnsky)
  • Ryšák 2015 (cuvée Svätovavrinecké, Frankovka, Rizling Vlašský, Rizling Rýnsky, Veltlín)
  • a velmi zajímavé Šípkové víno 2015, což je produkt spíše kategorie koňak, moc dobré! 😃
Další pěkná vína jsem ochutnal od vinárstva András Matyás z Nové Viesky http://matyaspince.sk/site/sk/ …
Z rakouských vinařů se moje chuťové pohárky v tento den úplně zcela nepotkaly s veltlíny z vinařství Sepp Moser http://www.sepp-moser.at, ač červené Cuvée Minimal 2012 se mi líbilo! … zato zcela nadšené byly u vedlejšího stánku biodynamického vinaře Michaela Gindla http://www.mgsol.at … zcela nadšen jsem byl z bílého cuvée Sol z Weisburgunderu a Veltlineru a také červeného cuvée Red Bessi, což je směs 80% Zweigeltu 2011 a 20% Cabernetu Sauvignonu 2012. Tahle vína si chci také pořídit!
No a víc jsem vědecky (tj. neuspěchaná přemýšlivá degustace a s poznámkami) nestihnul, ještě důležitější bylo si ten krásný den užít, a to se povedlo!
  • Nemusel jsem ochutnávat vinařství Dlúhé Grefty http://dluhegrefty.cz , protože tam jsem celou nabídku ochutnal kompletně již dříve letos na jaře ve sklepě v Mutěnicích, tam chybu neuděláte s ničím… Jak to ten Jarda dělá?
  • Podobně to platí u Oty Ševčíka http://otasevcik.cz , ani tam ničím neriskujete… 😃
  • U Richarda Stávka jsem si připomněl, že Odměry je opravdu pěkná oranžáda…
  • U Petra Korába jsem zkusil dosti líbivé sekty…
  • Čas už mi naopak nezbyl na Maďary a některé další z moravských a rakouských vinařů… ti zas příště… 😃

 

 

Den velmi vyvedený, akce skvělá a dobře organizovaná… Těším se na další ročník! Na zdraví!
PS to, že jsem na konci večera v tombole vyhrál 3 láhve vína (!) mne také nijak neštve!
všechny fotografie (c) DV 2017
2 thoughts on “Autentikfest 2017

Zanechat Odpověď

