Už zas… Svatomartinské… aneb mladé víno 2015

Jak dopadlo moje pátrání po pražských vinotékách po dobrém mladém, Svatomartinském vínu…

Obešel jsem pár vinoték, a našel ochutnal celou řadu nedobrých, nasládlých, neladících nasládlých vod… To asi nechcete…

Dokonce ani Svatomartinské MT 2015 z jinak solidního Školního statku v Mělníku se podle mne tentokráte ne zcela vydařilo…

Nakonec jsem však byl uspokojen a nalezl v obchodní síti i mladá vína, která nejen, že neurazí, ale i potěší, a opravdu mohou přinést v podobě chutného, svěžího, mladého vína, ač brzy stočeného, tak možná i s náznakem, cože vlastně letošní ročník přinese ve vínech, která si ještě standardně poleží….

Z těchto pozitivních nálezů doporučuji (top):

  • Dobrá vinice: Cuvée Svatého Martina 2015 (millerka s trochu tramínu a muškátu)
  • Dobrá vinice: edukativní, vtipná a zároveň i pitelná nefiltrovaná „Mladá Millerka 2015“ s ještě poletující částicemi nefiltrovaných kalů… Chválím! Ať každý pochopí, jak zběsile rychlý obchodní tlak to je, mít nalahováno doslova pár dnů po sběru…

(obojí jsem pořídil ve Velkém Vinografu v Jindřišské)

Dále jsem našel a také doporučuji a lze bezpečně pít i vychutnat:

  • Sonberk: Sříbrný Sonberk – Muškát moravský 2015
  • Vino Hort: Veselé víno 2015 (Muller Thurgau)

Takže, i s tím mladým vínem to jde, a ne, že ne…

Nepotřebujeme beaujolais nouveau, máme Nejedlíka! Na zdraví!

IMG_8834 IMG_8839

PS Mladá víno nakupujte v dobrých vinotékách a u dobrých vinařů…

Zanechat Odpověď

